“יש מי שחושבים שענף הבנייה אינו מצטיין בחדשנות ובשאיפה לקדמה, אבל חברת טויטופלסט – ‏שהוקמה על ידי ישראל טויטו בסוף שנות ה – 80  מוכיחה שבנייה טובה ואיכותית מתחילה קודם כל בפרטים הקטנים, המתקדמים והחדשניים.

‏ישראל טויטו ורעייתו שושנה הם דוגמה חיה לישראלי עובד הכפיים החרוץ שהוא גם יזם וחדשן שמנפץ מוס‏כמות. טויטו עלה לישראל עם משפחתו מתוניסיה בשנת 1946. עוני, קשיי קליטה ומחסור היו מנת חלקו ,וכבר בגיל 13 נאלץ לצאת ולעבוד כשוליית נגר, על מנת לסייע להוריו.

עד מהרה הוא הnל להתמקצע בתחום, בייחוד בבניית תעלות מי מיזוג מעץ שמו של טויטו כעילוי בתחומו נודע למרחק ואנשי מיזוג הא‏וויר, ענף שהיה אז בחיתוליו, הגיעו אליו וביקשו שיבנה להם תעלות מיזוג אוויר. הוא, לפיכך החליט להיכנס לתחום התקנת תעלות עץ למזגנים, הוא לא תיאר לעצמו שיעשה במקצוע ‏מהפכה כה גדולה – עם למעלה ממאה פטנטים חדשניים לענף המיזוג והבנייה. שורשיהם של הפטנטים הללו נעוצים בתחילת דרכו בענף המיזוג, ‏כשעבד כמתקין מזגנים , נחשף לצרכיו שלך המתקין והבין כיצד לשפר ולייעל את עבודתו.

‏באותה נחישות שבה מדינת ישראל צמחה ונבנתה, בייחוד בזכות ענף הבנייה שהפך לחלוץ בהתפתחותה הכלכלית והתעסוקתית, גם טויטו עבד ‏ללא לאות בעולם שהיה אז
‏מקובע ומיושן. הן מבחינת חומרי גלם והן מבחינת שיטות ההתקנה. אחד הפיתוחים הראשונים שעליהם הוא עבד ושנחשב אז למהפכני בענף מיזוג אוויר, היה שימוש בחומרי גלם מפלסטיק הנדסי. עד שנות ה 70 – הפלסטיק ‏היה חומר זר לחלוטין לתחום, אביזרי המיזוג באותן שנים היו עשויים מפח או מאלומיניום והתקנת מזגן מיני מרכזי אחד נמשך בין לארבעה ימים.

טויטו החל לייצר באופן עצמאי, מוצרים מודולריים שעשויים מפלסטיק הנדסי, שאותם היה ניתן להתקין במהירות רבה יותר. באמצעות המוצרים החדשניים הללו הוא הצליח לקצר באופן משמעותי את זמן התקנת המזגן מארבעה ימים למזגן אחד, לשני מזגנים מיני – מרכזיים ביום ‏טויטו לא קפא על שמריו, והמשיך ‏לפתח מוצרים חדשניים רבים לענף מיזוג האוויר בין ‏היתר אביזרים מ – ABS (אקרילוניטריל בוטאדיאן סטירן),חומר פולימרי תרמופלסטי שיכול להתמודד בצורה טובה עם סביבה לחה מאוד.

החברה שהקים, טויטופלסט הייתה החלוצה בשימוש באביזרי ה – ABS ועד היום היא היחידה בעולם אשר עושה בהם שימוש בכ – 20 מדינות ברחבי העולם בשיטת ה T.Q.M.S המהפכנית.

‏כיום , מפעל חייו של ישראל טויטו, שאותו הוא בנה ‏בעשר אצבעות, בנחישות ובעבודה קשה ומאומצת ‏הוא עסק משפחתי בעל כמה זרועות, הכולל שלושה מפעלים ליצור אביזרי מיזוג אוויר מ – ABS, אלומיניום ואלקטרוניקה, שמאפשרים שליטה ובקרה על הולכה, קירור ופיזור אוויר וחיסכון ‏באנרגיה.

בשנים האחרונות נפתחה חטיבה נוספת בחברה לייצור מוצרים משלימים לעולם הבנייה, ‏שכוללים מוצרים וגימורים מתקדמים ‏מאלומיניום ומפלסטיק בהזרקה ‏מדויקת.

כמו כן, טויטו ממשיך לפתח בקדחתנות מוצרים ופטנטים פורצי דרך ולא רק בתחום המיזוג והבנייה – ‏בשנה שעברה, למשל, הוא השיק אביזר מציל חיים למניעת שכחת ילדים ברכב בשם “לב הבטיחות” שחולק בחינם בבתי חולים ובחנויות.

‏נוסף לכה טויטופלסט פועלת למען דו קיום בין ערבים ליהודים. כיום החברה מעסיקה 150 עובדים שמחציתם פלסטינים, הפועלים בהרמוניה משפחתית עם הישראלים. החברה אף מארחת ארגונים, קבוצות וסטודנטים רבים מכל העולם שלומדים הלכה למעשה איך עושים כלכלת שלום.”

מתוך: “70 שנות נדל”ן ישראלי 2018”